Finbesök på höjden

Idag fick tjejerna finbesök från polaren Danko. Doris blev överlycklig och jagade honom som en galning. De jagde boll och busade med en trasa och knapra ben. Riktigt mysigt medans vi andra åt frukost.
Ami & Jenni som kom med Danko tyckte Doris var söt som socker.. Tur det! ;)

Bibbis ben verkar läka ganska så bra faktiskt. Det har börjat växa över en kladdig hinna över såret så det borde vara vävnaden som växer över. Idag så tog bandaget slut och självklart är apoteket stängt. Så jag tror nog att Pelle får ta med sig lite gasbindor och dylikt från jobbet.

Doris har nu vid två tillfällen hoppat och kraffsat på dörren samtidigt som hon gnällt. Jag berömmer som tusan och springer ut i bara mässingen med henne. Hon har fattat att man ska göra sina business utomhus och inte alltid på tidningen vid dörren! Så nu kan man hinna springa ner med jäntan innan olyckan är skedd..

Dessvärre igår när hon kraffsade på dörren och jag sprang ut i långkalsonger och jacka så kissade hon sen skulle hon till skogen och busa. Så hon och Bibbi lekte Indiana Jones i skogen och jag frös skinkorna av mig.

Just nu är tjejerna ensamma hemma en liten stund tills Pelle kommer från jobbet. De verkade sjukt trötta så jag tro de sover hela tiden tills han kommer..

Jag tog lite bilder på mötet med Danko, de kommer snart! även bilder från mötet med Jack!

Nyårslöftet till mina tjejer är att de ska få gå kurser till våren..
Bibbi ska bli mindre rädd för barn och de ska lära sig att arbeta med olika saker fast de är tillsammans.

Jag har hittat hundinstruktör utbildning här i Åre som börjar till hösten. Tror det kan vara en utav de bästa presenterna man kan ge sin hund?! Det är fortfarande i mina tankar men inte beslutat än :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0