Ingen sömn, ingen vila..

Inatt var nog den värsta natten sen vi fick hem Doris..

Bibbi höll på hela kvällen med att försöka dra av sig bandaget från att hon blivit sydd hos veterinären igår..
Ständig uppsikt var det som rådde men tyvärr hann hon dit när man äl vände ryggen till.
Vi lindade dock nytt gång på gång.

Igår blev en ganska så sen kväll, vi hyrde film och käkade mat från Broken.
När det var dags att lägga sig (kl.02:15 för mig) Pelle la sig vid halv 2 .. Så tog jag ut tjejerna för en sista rastning. De kissade och Doris bajsade och sprang tillbaka in då det var -36 igår!

Sen väl inne så höll Bibbi fortfarande på med bandaget så tratten åkte på! Hon var så olycklig i 30 minuter och hittade ingen plats att vara på.. Hon gjorde några försök till att komma in i buren men gick inge vidare. Sen stog hon bara och glodde på oss resten av tiden..
Så tratten åkte av och hon fick sova uppe hos oss i loftsängen. Även där greja hon med bandaget men vi hade större koll.. Däremot så bajsade Doris inne 4 ggr innan kl.8 imorse! GALET!! Hur mycket bajs kan det få plats i den lilla tjejen?! Jag vaknade av henens stön och stanken var och varannan timme.. 
När hon väl var nybajsad och man själv gått och lagt sig så bestämde hon sig för att knapra på ett ben under sängen.. Så kort och gott.. Ingen sömn blev det inatt. Det blev plocka bajs, skura och dona..

Tack för den tjejer, hoppas på sömn inatt istället.



Kommentarer
Postat av: mamma henny

ojojojoj jag vet hur pruttigt det är att ha tratt!!!! Har själv det ofta sedan jag opererade tassen....men jag är sååååååå duktig när jag har den på mej säger matte å husse!



Kämpa på Doris med korvarna!!!! Vem vill prutta utomhus i denna kyla!!!!



puss å voff

2010-01-06 @ 19:14:49
Postat av: Anna Keebo

Ah, stackars tassarna i kylan.. Hur mår mammsen??

Pratade med Pelle nyss, han måste plocka bort maten för att se om Dormeister slutar bajsa i sånna hejdlösa mängder!! Vem kunde tro att en sån liten tjejs små korvar kunde stinka mer än jag vet inte vad.. Hua.. DORIS AKA SKUNKEN!



PUSS PÅ MAMMIS/MORMOR Å BROR!!



önskar såklart Åretjejerna


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0