PLING!!

Äntligen! :) Bibbi har blivit klickerklok!
Det sa klick idag och hon testar sig fram på olika saker när vi tränar. Hon testar dock allt hon kan och det jag klickat på tidigare, men det e svinbra! Nu måste jag bara komma på lite roliga grejor att lära henne :)
Kursen i helgen gav hur mycket som helst!! Galet bra!
Vi höll på med spårning, aktivering, konster etc.
Vi hade till och med en uppgift när vi skulle ha 3 hundar att klickerträna att göra konster tillsammans.
1a uppgiften var att få Axel att ta av Doris en sjal hon hade knuten runt halsen, vi lyckades!
2a uppgiften var att Pepsi skulle pussa Doris på nosen, vi lyckades!
3e uppgiften var att ha Doris och Axel sittandes rygg mot rygg delandes ett koppel som ett hinder, Pepsi skulle springa och hoppa över kopplet. Vi lyckades nästan! Doris stod under tiden de hade rygg mot rygg och Pepsis matte var tvungen att hoppa med. Men jäklar vad roligt det var!
Nu måste jag ta tag i hemmastudierna så jag hinner ikapp. Projekthundar ska jag också börja med snarast!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0