Lite lekstund på stranden..

Jag vet att det blir lite sammalika på båda bloggarna men det får ni ta.. :)
I helgen ska jag starta med hundhälsokonsult utbildningen, det ska bli superkul! Vi ska få lära oss allt från massage till sjukdomar etc.
Jag har smått tränat med tjejerna lite från instruktörskursen,. Verkligen inte så mycket som jag borde,
och jag skyller enbart på lathet. (Bibbi har kunnat mycket sen tidigare) men nu kan de båda
Ligg- Bibbi kan ligg, lägg dig, Pang! =visa magen, och rulla runt.
Doris kan Ligg, visa magen, rulla runt. Men hon är fortfarande i godisstadiet. Måste föra godisen
dit man vill ha henne. Bibbi kan allt i huvudet men det hjälper såklart med godis för att få snabba rörelser. Målet är att unna ge alla kommandon från stående utan godis som för rörelser.
Jag har ju tränat Fot med Bibbi litegrann. Och hon älskar pipleksaker helt sjukt mycke, det är det bästa världen har gett henne (tycker hon)
Doris var så lågmäld, nästan ledsen igår.. Så jag tänkte att hon och jag skulle gå ut och leka med pipbollen lite. Hon har ingen chans annars att få busa med den för Bibbi är alltid först!
Vi busade lite hon tappade intresset så fort jag släppte bollen. Så det var bara PIP PIP PIP PIIIIIIP i min hand som gällde för att hon skulle vara med, och då är hon fortfarande den som kan avbryta när som helst för att sniffa på gräset eller någon buske. Under tiden vi busade skulle Pelle busa lite med Bibbi inomhus. Det gick inte. Hon satt och tröck sin nos det hårdaste hon kunde mot dörren, för hon ville ha Pipleksaken!
Bibbi fick komma ut och hon gick fot med mig HELA tiden fast jag låtsades inte ha leksaken. Jag joggade, hon sprang bredvid, jag smög hon gick bredvid och gick å tvärvände och hon var där på sidan hela tiden! Då vart jag så glad att jag trollade fram pipen som hon fick kasta runt på en liten stund :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0